-->

Selasa, Januari 11, 2011

Emel Dari Seberang...

...Saya pergi kerana merasa amat terluka.Sudah berulangkali saya dicampakkan dan dilupakan. Hanya dikutip dan diingati apabila diperlukan.Sebelum saya dicampak untuk kali ke tiga,biarlah saya pergi. Jauh dari dia mungkin lebih menenangkan saya walaupun jarak takkan mampu memujuk hati saya untuk melupakan dia. Sekurang-kurangnya memutuskan segala hubungan serba sedikit dapat mengubati luka. Dekat tapi membisu lebih sakit daripada jauh dan menyepi. Saya tak kisah jika diletakkan ditepi-tepi..walau sekadar di pinggiran.Tapi saya bukan dipinggir atau disisihkan tetapi telah dicampakkan!

Saya pernah dicampakkan oleh seorang yang bernama kekasih. Saya tak rela dicampakkan pula oleh seorang sahabat yang sangat saya sayangi, yang akan saya berikan apa saja jika dia memerlukan!

Dia pernah kata nak cakap sesuatu pada saya. Saya kata cakaplah. Dia kata dia akan cakap bila tiba masanya. Saya menunggu tapi dia terus menyepi dan membisu.Tak ada panggilan, tak ada sms.Dia terus menyepikan diri sehinggalah saya pergi. Kini samada dia atau saya sama-sama tidak akan tahu apa-apa. Sampai bila-bila saya takkan tahu apa yang dia ingin katakan dan sampai bila-bila pun dia takkan mendapat jawapan pada soalan yang ingin dia tanyakan. 

Tak apalah. Tentu sekarang semua itu dah tak penting lagi pada dia. Sebagaimana saya tak lagi penting dalam hati dan hidupnya. Saya rasa dia dah cukup bahagia. Jadi biarlah dia kekal dengan kebahagiaannya. Saya bahagia melihat dia bahagia. Saya akan sentiasa mendoakan kebahagiaan dia. Cuma saya terluka dan berkecil hati. Kalau pun saya bukan lagi sahabat yang pernah dia cinta, salahkah untuk saling menghubungi? Tapi dia telah memilih jalan untuk menyepi. Agaknya dia terlalu sibuk dengan cinta baru sehingga tak ada masa menghantar pesanan ringkas atau meluangkan waktu 5 minit dalam sebulan untuk 'bekas' sahabatnya ini. Atau dia sudah lupa tentang kewujudan saya :)Biarlah asalkan dia bahagia. Perasaan saya? Lupakan saja. Hati dan perasaan saya tak penting pada sesiapa.

Catitan: Saya hanya mampu menyeka airmata selepas membaca. Begitulah pabila takdir berbicara...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tulis je la apa nak tulis :p

.~Sebelum Mata Terpejam~ ©2006 - 2014. Hakcipta :rafikasastras~Sebelum Mata Terpejam~