-->

Isnin, November 19, 2012

Selamatkan Gaza....Di mana Kita?


Di mana kita? Sedang bersantai menikmati nyaman udara di taman bunga, di pantai atau di taman hiburan? Barangkali sedang menikmati  sarapan pagi atau makan tengahari yang juadahnya memenuhi meja yang sebahagiannya akan menjadi habuan kucing atau anjing dan paling sedih menjadi habuan tong sampah yang kemudian  di geledah tikus dan cencorot???

Di mana kita ketika saudara seagama kita sedang bertarung nyawa untuk meneruskan kehidupan dalam ledakan peluru dan meriam? Sedang berpeleseran atau bergelak ketawa di depan tv menonton cerita komedi atau saling meraba dengan pasangan tidak halal di panggung wayang ternama?

Di mana kita ketika kanak-kanak di Gaza terbelah kepala, para ibu dan bapa meraung menangisi buah hati yang dikasihi menderita kesakitan sebelum maut menjemput mereka? Sedang menyergah ibu yang lambat menyediakan makanan? Sedang mengugut bapa yang tidak kecukupan wang untuk membekalkan anda topup?

Di manakah kita ketika para pejuang di Gaza bermandi darah dalam simpang siur kebencian yahudi laknatullah yang begitu bernafsu meratah setiap inci bumi Palestin sehingga tidak akan meninggalkannya tanah itu walaupun seinci?

Mungkin kudrat kita tidak mampu mengangkat senjata. Barangkali harta-benda kita tidak memadai untuk membela nasib mereka. Tapi kita masih memiliki senjata ampuh yang paling mujarab iaitu keikhlasan dan ketulusan doa. Marilah kita bersama berdoa untuk saudara-saudara kita yang teraniaya di sana.

Ya Allah...Selamatkanlah saudara-saudara saya di sana. Ya Allah....Damaikanlah bumi Gaza dan kembalikanlah sejahtera kepada yang empunya! Kabulkanlah doa kami Ya Allah! KABULKANLAH!

1 ulasan:

Tulis je la apa nak tulis :p

.~Sebelum Mata Terpejam~ ©2006 - 2014. Hakcipta :rafikasastras~Sebelum Mata Terpejam~