-->

Khamis, Jun 19, 2008

Pergi ke tidak?

Maisarah...aku belum buat keputusan. Tawaran kau begitu mengujakan untuk ditolak. Tapi...aku masih perlu mempertimbangkannya. Kalau mengikutkan akal dangkal aku ni, sekarang juga aku berkemas dan mengikut kau ke sana! Aku memang rindukan kota suci itu. Aku ingin sangat ziarah ke sana sementara hayat aku ada. Kalau aku ikut kau tinggal di sana...tentu aku boleh mengerjakan umrah berapa kali pun yang aku suka kan? Alangkah!

Aku memang ingin 'melenyapkan' diri dari sini. Bukan putus asa, aku x pernah putus asa x kira apapun yg berlaku dlm hidupku.Cuma... aku dah cukup letih dengan semua ini. Mengapa asyik aku...aku aku...??? Mungkin ke aku ni diciptakan utk hanya mengambil tahu ttg org lain, prihatin terhadap org lain, membantu org lain, korban diri untuk org lain, semuanya org lain! Aku? Aku ni apa pula? Aku ni hanya robot, batu, kayu, konkrit?

Aku manusia Maisarah...xkan seumur hidup aku harus terkorban. X cukupkah apa yg telah aku berikan kepada mereka selama ini? Terlalu banyak impian yg telah kubunuh dan kukebumikan tanpa nisan demi mereka semua. X cukupkah itu? Apakah skrg mereka mahu membunuh jiwaku pula...sehingga aku mati kata-kata...mati rasa...mati jiwa??



Nota: Aku takkan izinkan mereka membunuh jiwaku Maisarah... tidak sama sekali!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tulis je la apa nak tulis :p

.~Sebelum Mata Terpejam~ ©2006 - 2014. Hakcipta :rafikasastras~Sebelum Mata Terpejam~